Een nieuwe weg inslaan?

Een nieuwe weg inslaan?

Op de vraag: is linkbuilding waardevol voor jouw bedrijf? kun je alleen het juiste antwoord geven als je op de hoogte bent van wat linkbuilding nou eigenlijk inhoud. Hieronder gaan we daar dieper op in.

 

Wat is linkbuilding precies?

Bij linkbuilding zorg je ervoor dat er meerdere relevante links van jouw website uitgaan en naar jouw website verwijzen. Dit zorgt ervoor dat Google je goed kan vinden en dat is in deze moderne tijd zeer gunstig. Je schakelt meestal een bedrijf in om je hierbij te helpen door middel van een plan omdat het vaak een langdurig proces is om echt hoog te komen en zo dus optimaal vindbaar te zijn. Ook houd je in de gaten wat je concurrenten op dit gebied doen zodat je ze voor kunt zijn met nieuwe ontwikkelingen. Je kunt de best verkopende worden in jouw vakgebied, hoe mooi is dat?!

 

Wat wil je wel en wat juist niet?

Uitgaande links wil je eigenlijk zo min mogelijk hebben omdat anders de waarde van de backlink afzwakt. Het aantal gerankte zoekwoorden is ook iets om in de gaten te houden want hoe meer zoekwoorden , hoe interessanter voor Google. Het aantal relevante en kwalitatief sterke links die naar jouw website toe gaan spelen ook een grote rol. Het doel is uiteindelijk om zoekwoorden met een hoog zoekvolume te krijgen maar dat is nog niet zo eenvoudig.

 

Let op de inhoud van je links
Linkbuilding staat onder strenge controle van Google. Je kunt een penalty krijgen als er vermoedens zijn dat je bedrijf geen inhoudelijke bijdrage heeft geleverd in je links. Dit zal je positie natuurlijk geen goed doen. Wees voorzichtig en houdt je bedrijf vindbaar online.

 

Is het de moeite waard?

Deze weg inslaan is zeker de moeite waard voor je bedrijf omdat je er uiteindelijk voor zorgt dat meer potentiële klanten je kunnen vinden. Je moet er alleen wel de tijd in willen steken om het goed te laten lopen. Je doel is tenslotte dat meer mensen je online kunnen vinden en bij je kopen. Door je website netjes op orde te hebben zorg je ervoor dat  je website blijft hangen bij potentiële kopers. Als je website makkelijk te vinden is dan levert dat logischerwijs klandizie op.

 

Het is zoals gezegd een langdurig proces maar de beloning ( lees een stijging in klantaantallen) is het werk wat erin gaat zitten dubbel en dwars waard.