Lead generatie is een onderwerp waar je meer over wilt leren, nietwaar? Je zou niet naar dit artikel gekomen zijn als dat niet het geval was! Vandaag ga je leren hoe de experts een slag slaan met lead generatie en, uiteindelijk, zul je dit omzetten in je eigen succes.
Test een kleine marktsteekproef als je probeert leads te genereren op een nieuwe manier of op een nieuw gebied van consumentenbestedingen. Hoewel online marketing heel zuinig kan zijn, wil je toch niet veel middelen verspillen aan iets dat op niets uitloopt. Test een proefje en als het een paar leads oplevert, ga er dan voor! Leef anders gewoon en leer en ga verder.
Overweeg prikkels te gebruiken om echte leads te creëren. Als je bijvoorbeeld een incentive geeft voor iets dat ze willen kopen, zullen ze zich voor je aanbod aanmelden. Geef je klanten zo veel mogelijk stimulans om je product te kopen.
Begrijp de waarden van leads. Sommige leads zullen niet werken met je campagne op het moment dat je ermee bezig bent. Het is belangrijk om je leads juist te targeten. Ga niet achter leads aan die slecht passen bij je huidige campagne. Dat is tijdverspilling. Je richten op de juiste leads betekent meer succes met elke campagne.
Wees bedacht op opt-out kwesties en privacy bezorgdheid. Zorg ervoor dat de leads die je genereert zich niet hebben afgemeld voor het ontvangen van aanbiedingen. Het is verspilling van je tijd en geld om aan hen te marketen, plus het zal hen boos maken.
Kun je plaatselijke bewoners onderwijzen over wat je doet? Als je bijvoorbeeld deel uitmaakt van een multi-level marketing campagne, zou je een gratis les kunnen geven waarin je de mensen leert hoe ze het product moeten verkopen, of hen zelfs laten weten hoe ze hetzelfde kunnen doen als wat jij doet bij het opbouwen van je downline.
Adverteren
Als je zoek machine adverteren gebruikt, ontwikkel dan landingspagina’s voor je potentiële leads. Gerichte landingspagina’s zijn vaak effectiever dan mensen naar de hoofdpagina van de site te leiden. Ze krijgen meteen de informatie die ze wilden hebben, in plaats van er naar te moeten zoeken. Bind dat aan een contactformulier en je hebt een effectieve manier om leads te genereren.
Enquêteer je huidige klanten over waar ze gewoonlijk online samenkomen. Om kwaliteitsvolle leads te genereren, moet je begrijpen waar je publiek uithangt. Als je dat eenmaal weet, raak dan bij die gemeenschap betrokken op welke manier je maar kunt. Dat kan adverteren betekenen, of het kan betekenen dat je een leider in de gemeenschap wordt.
Beloon je huidige trouwe klanten omdat ze je leads bezorgen. Een manier waarop veel bedrijven dit doen is door hun huidige klanten verwijzingsbeloningen aan te bieden. Deze beloningen lopen van toekomstige kortingen tot werkelijke cash back. Dit kan op de lange duur veel goedkoper zijn dan elke vorm van traditionele reclame.
Als je niet wilt betalen voor een gegenereerde lead lijst, is betalen in de vorm van kosten per klik reclame geen slecht idee. Dit kan je leads echt een sprong voorwaarts geven, terwijl andere strategieën tijd gaan kosten. Op die manier breng je je inspanningen in evenwicht en jaag je nieuwe klanten meteen naar je site.
Ontwikkel sterke call-to-actions in je marketing. Het maakt niet uit of het om traditionele reclame, e-mailmarketing of reclame op sociale media gaat – je hebt een sterke call-to-action nodig om leads te genereren. Als je gewoon reclame maakt voor je naam zonder gewenste actie, doe je alleen maar aan merkopbouw. Je ontwikkelt helemaal niet de mogelijkheid om leads te genereren.
Als je succes wilt hebben, was het lezen van dit artikel nog maar de eerste stap. De volgende stap is te beginnen met een plan voor het genereren van leads. Gebruik elke tip in het proces om er zeker van te zijn dat je de dingen goed doet, en als je dat doet, zou je moeten merken dat de leads beginnen binnen te stromen. Je kunt ook altijd een expert in de armen nemen, zoals Mediaworx.